Parlament bez kresťanských demokratov?

Dva mesiace pred prezidentskými voľbami sa prebúdza záujem verejnosti o kandidátov. KDH síce podporilo Ivetu Radičovú, do jej otvorenej propagácie sa však nijako nehrnie. Okrem Daniela Lipšica sa nikto z predstaviteľov KDH ku nej vlastne ani nehlási. V situácii, keď sa väčšina konzervatívcov a kresťanských demokratov prikláňa ku prezidentskému kandidátovi Františkovi Mikloškovi, môžu byť slová Pavla Hrušovského, že strana nechá na voličov, komu dajú hlas, prejavom trochu oneskoreného uvedomenia si jednej hlbokej pravdy.

O tajomstve smrti

Sviatok všetkých svätých a spomienka na zosnulých sú v našich krajoch spojené so začínajúcou sa zimou. V horských oblastiach neraz vlastnými rukami chránime plamene sviečok pred silným vetrom či dažďom, prestupujeme z nohy na nohu, aby sme zahnali chlad. Pred štyrmi rokmi som v Ríme zažil prvého novembra tridsaťstupňové teploty. V takom teple chuť páliť sviece nie je veľká.

Keď katolícke médiá vedia nadchnúť

Kultúra a médiá patria k sebe. Život v pluralitnej spoločnosti vyžaduje zodpovednosť a rozlišovanie. Platí to o to viac, že médiá nielen informujú, ale aj interpretujú každodennú realitu. Pre slovenských katolíkov z toho vyplývajú dve veci: naučiť sa kriticky hodnotiť médiá a zároveň používať vlastné komunikačné prostriedky na všetkých úrovniach, aby bolo možné interpretovať realitu v širšom kontexte a v evanjeliovom duchu. Táto úloha nie je ľahká.

Kedy bude mať pravica svoj denník

​Výročie novembrovej revolúcie vo mne evokuje spomienky na začiatky politickej demokracie na Slovensku. Zakladanie prvých politických strán a hnutí, rozmach tlače, volebné plagáty. V roku 1989 som bol siedmakom na základnej škole a tak si na dianie živo spomínam.

O proticirkevnosti médií trochu inak

Priznám sa, nerád používam výraz „proticirkevný“. Už samotné slovo oznamuje, že niekto je proti. A protivníka zvyčajne chápeme ako nepriateľa. Nie som si však istý, či v prípade novinárov ide tak často o našich neprajníkov. Toto slovo nerád používam aj z iného dôvodu. Ako kňaz a spovedník viem, že opakované nálepkovanie naozaj urobí z človeka toho, za koho je považovaný. Ak učiteľ žiaka považuje za lajdáka a nikdy ho nepochváli, dieťa túto rolu nakoniec príjme a bude na ňu hrdé.

Nad skončenou kampaňou

Kto by si nepamätal billboardy s fotografiou nenarodeného dieťaťa, ktoré ešte pred pár týždňami lemovali Slovensko? Kampaň sa rýchlo stala stredobodom pozornosti médií i zástancov interrupcií. Dokonca kvôli nej zasadala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Jej výsledok bol, že reklama je neetická. Zobrazovanie násilia nikdy nie je prirodzené. Na prvý pohľad sa zdá, že ľudia ho neobľubujú. Opak je pravdou.

NAJČÍTANEJŠIE

Na obsahu sa pracuje.